? ??????????????Heart Gloss? ????? ?? ???Rating: 4.3 (130 Ratings)??871 Grabs Today. 34475 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ?????????????????????????????Love Scribbles (Pink)? ????? ?? ???Rating: 4.5 (35 Ratings)??861 Grabs Today. 27020 Total Grabs. ??????Previe BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, March 10, 2010

Seks? Saya?




Kepentingan Pendidikan Seks



Kamu mungkin dalam dilema mengenai nilai-nilai dan kelakuan seks kamu. Dalam satu tahap tertentu dalam hidup kamu, kamu mula menyoal diri sama ada adakah ok untuk merasa atau kelihatan begini. Apabila masanya tiba, gadis mungkin memerlukan maklumat asas mengenai tubuh mereka dan fungsi seksualnya. Kamu mungkin malu untuk mengakuinya tapi kamu perlu diyakinkan agar kamu lebih mengenali tubuh kamu dan rasa diterima.
Jadi kamu pun mulalah bertanya mengenai seks tapi malangnya ibu bapa kamu tak begitu memahami kamu. Kamu perlukan bantuan untuk memutuskan beberapa perkara seperti memilih pasangan yang tepat atau memilih pencegah kehamilan terbaik. Jangan segan untuk bertanya dan mula berfikiran terbuka terhadap nasihat daripada kaunselor sekolah atau orang dewasa yang bertanggungjawab. Ia mungkin tidak sebegitu mudah tetapi berkomunikasi dengan orang yang prihatin terhadap kamu merupakan cara yang terbaik untuk memulakan hidup sebagai wanita muda yang bertanggungjawab. Nikmati saat-saat begini dalam hidupmu, tapi kamu mestilah bertanggungjawab sepenuhnya, ok?

0 comments: